13.2.08

AIXÒ JA ESTÀ EN MARXA

El 24 i 25 de Maig de 2008 tindrà lloc una BPB que presenta canvis substancials de recorregut en relació a l'edició de 2006. La primera novetat és que no arribarem a la mateixa capital de la Catalunya Nord (Perpinyà) però ens hi acostarem (Amélie-les-Bains).
Com en el 2006, tornarem a entrar a l'Estat espanyol per Costoja i l'itinerari serà a partir de llavors idèntic al del 2006 fins a Olot. A partir d'aquí tot és nou i creiem sincerament que la prova augmenta en bellesa però també en duresa. Pujareu Capsacosta, tornareu a passar per Ripoll i, després us dirigireu a Berga, Cardona, Calaf, Igualada, Sant Sadurní d'Anoia, Martorell, Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola i entrareu al Cap_i_Casal de Catalunya pel Portell_de_Valldaura (Forat_del_Vent). Seran 614 km amb un desnivell acumulat aproximat d'uns 9000 m. Els ports pels que haureu de passar seran Coll d'Ares (1518m d'alt.) , Costoja (780m), Santa Llúcia (600m) i Capsacosta (860m). No presenten rampes difícils tot i que de "repetjons" i tobogans en tindreu per donar i per vendre ( la pujada a Pinós inclou algun pas exigent encara que curt) . Prepareu-vos bé (us demanem com aval esportiu un brevet de 300 o un de 400). Jo de vosaltres els faria els dos. Per cert, els de Manresa han preparat un 200 que inclou una part del recorregut que pertany a la ciclomarató (és el tram Berga-Cardona-Su-Pinós-Calaf que molts ciclistes catalans desconeixen) i el 300 que ens proposen és dur però preciós (ideal per preparar la BPB2008).

Ànims per a tots i no us la perdeu!

7 comentarios:

Pere Rossinyol dijo...

Vaig participar al brevet de 200 Km. de la penya bonavista,i crec que el tram de Cardona,Su,Pinos,s'hauria de modificar per la duresa del mateix,recordeu que en la primera edició ja es va anular el tram de St.Hilari,i sincerament crec que que el recorregut ja es prou dur.el itinerari alternatiu podria esser; Cardona,Saló,Vallmanya,Calaf,es guanyaria en facilitat i seguretat.

Anónimo dijo...

Podríes donar-me altimetria i quilometratge de la variant?

Gràcies Pere pels teus suggeriments d'expert.

Gonçal

Anónimo dijo...

Ens ho hem estudiat millor, Pere i la variant que proposes és més llarga i presenta el mateix desnivell acumulat que el recorregut oficial que, finalment, mantindrem. En qualsevol cas, gràcies per les teves aportacions.

Eugeni dijo...

Gonçal:

Em dic Eugeni i soc del Berguedà, segurament fare la BPB i m'he adonat d'una cosa. El recorregut passa per carreteres secundaries del Berguedà normalment poc transitades, pero aquell cap de setmana sera PATUM a Berga i aquelles mateixes carreteres es convertiran en molt perilloses, sobretot a les hores de matinada que si passara, sense parlar del centre de Berga per on es tambe es passa.

Gracies

caserras dijo...

Sobre eltema de Berga, crec que esta solucionat. Els berguedans que marcaran el circuit u faran per fora del nucli urba,inclus es suavitza es pert una pujada.Si que tindrem aument de transit tota la nit,pro amb molt control de mossos,ojo¡ preparats per bufa.

nuria dijo...

Buenas, mirando y comparando rutómetro y cierre de controloes me encuentro que los últimos controles c9 y c10 del rutómetro no coinciden con la hoja publicada con los cierres de control, a ver si me podeis aclarar cual es el bueno. Gracias

Maria Fuster Foz dijo...

El bueno es el último. El que sale publicado aquí: http://www.ciclisme.cat/bpb2008/horariscontrolsbpb2008.htm

Se tuvo que cambiar para que fuera posible su homologación como brevet de 600km, ya que eltiempo total no podía exceder de las 40 horas.